Dobrze zaprojektowany system informatyczny bardzo usprawnia prowadzenie działalności biznesowej. Niezależnie od tego, czy firma wybiera gotowe oprogramowanie, czy rozwiązanie dedykowane, nowy system należy jeszcze odpowiednio wdrożyć. Co to oznacza dla przedsiębiorstwa?
Po co przeprowadza się wdrożenia IT?
Rodzaj systemu informatycznego zależy od profilu działalności firmy. Wśród najczęściej spotykanych rozwiązań są oprogramowania do archiwizacji i sprawnego obiegu informacji oraz dokumentów – system ułatwia wprowadzanie i wyszukiwanie danych, tworzenie raportów i analiz, monitorowanie postępów pracy, rozdzielanie obowiązków między pracowników. Nowoczesny system informatyczny pomaga też prowadzić relacje z klientami, umożliwia automatyzację sprzedaży oraz pracę magazynów, usprawnia zadania finansowo-księgowe.
Po wdrożeniu nowego systemu, firma może znacząco zwiększyć swoją wydajność oraz wprowadzić całkiem nowe usługi. Prócz tego dobre oprogramowanie eliminuje np. dublowanie obowiązków albo opóźnienia w dostawach, wynikające ze słabej komunikacji pomiędzy poszczególnymi komórkami firmy.
Komu warto zlecić wdrożenie IT?
Oprogramowania dla firm to nierzadko systemy, które wdraża się przez kilka tygodni czy nawet miesięcy. Zwykle ciężko jest ten proces wykonać we własnym zakresie, dlatego wdrożenia IT zleca się wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym jak Enicom. Wdrożenie zaczyna się od rozmów z klientem, analizy jego potrzeb i następnie audytu przedwdrożeniowego. Po zebraniu niezbędnych informacji, można przygotować projekt wdrożenia, po którym działalność przedsiębiorstwa ma szanse stać się bardziej efektywna.
Cena jest oczywiście istotna, ale kluczowe dla powodzenia jest przede wszystkim dopasowanie oprogramowania do potrzeb klienta, tak aby system zapewniał wszystkie niezbędne funkcje i udogodnienia. W Enicom możliwe jest zlecenie wyprodukowania oprogramowania dedykowanego albo zmodernizowania i rozbudowania systemu już istniejącego, tak by poprawić jego działanie.
Wdrożenie IT prowadzone jest tak, by nie przeszkadzać w wykonywaniu codziennych obowiązków. Firma klienta może pracować w swoim zwykłym rytmie, jednak oczekuje się od niego współpracy, na przykład w zakresie przekazywania firmowych danych.